Klacht melden

Ben je huurder

Gerelateerde vragen

Wat is jullie klachten procedure?

Algemeen

Wij doen altijd onze uiterste best voor onze huurders. Toch kan het gebeuren dat er iets mis gaat. We proberen dan altijd eerst samen tot een oplossing te komen. Als je een klacht hebt, kunt je gebruik maken van onze klachtenprocedure: De klacht kan schriftelijk doorgegeven worden of door het hier in te vullen.

Klachten worden bekeken door een medewerker van de betreffende afdeling. Kom je er samen met deze medewerker niet uit, dan volgt een antwoord van de directeur van De Woningraat. Binnen vijf werkdagen krijgt je van ons een bevestiging dat de klacht is binnen gekomen. We geven hierbij aan hoe lang de behandeling van de klacht gaat duren. Onze medewerkers proberen een passende oplossing te bieden. Lukt dit niet binnen een maand, dan kan je in beroep gaan bij de regionale onafhankelijke klachtencommissie, regionale klachtencommissie.

Meer over dit onderwerp

Hoe werkt het indienen van een klacht bij de regionale klachtencommissie?

Algemeen

Dien je klacht altijd eerst in bij De Woningraat. Heb je dat nog niet gedaan. Dan zal de regionale klachtencommissie je klacht niet in behandeling nemen. Wij moeten namelijk eerste de kans gehad hebben om op de klacht te reageren en deze zo mogelijk op te lossen. Als je niet tevreden bent over hoe De Woningraat de klacht afhandeld of je krijgt binnen een maand geen inhoudelijke reactie. Dan kan je een klacht indienen bij de regionale klachtencommissie. Dit kan alleen schriftelijk. Meer informatie kan we vinden op de website van de regionale klachtencommissie. 

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht over uitgevoerd onderhoud aan mijn woning. Waar meld ik dat?

Algemeen

Ben je niet tevreden over uitgevoerd onderhoud aan of in de woning? Meld de klacht hier.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht over schoonmaakwerkzaamheden in mijn woongebouw? Waar meld ik dat?

Algemeen

Bent je niet tevreden over de schoonmaak? Je kunt de klacht hier doorgeven.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht over een reparatie die niet goed is uitgevoerd. Waar meld ik dat?

Algemeen

Ben je niet tevreden over een uitgevoerde reparatie aan of in de woning? Meld de klacht hier.

Meer over dit onderwerp

Ik heb een klacht over een medewerker van jullie organisatie. Waar meld ik dat?

Algemeen

Vind je dat een medewerker van De Woningraat je niet juist heeft behandeld? Geeft de klacht hier door.

Meer over dit onderwerp

Bij wie kan ik terecht met een vraag over woonruimte verdeling?

Algemeen

Je kunt terecht bij de Klachtencommissie Woonruimteverdelingsysteem.
Zij behandelen klachten over de werking en uitvoering van het woningaanbodsysteem. Je kunt daarbij denken aan: de voorlichting, de behandeling van jouw reactie op een woning en de verantwoording van toegewezen woningen op WoningNet.

Klik hier voor meer informatie over het indienen van een klacht bij WoningNet

Meer over dit onderwerp